SIDOR

Thursday, September 13, 2012

Way Out West #3 (glömt lägga upp)


Dag 3

Välbehövlig sömn till 12, vi vaknade samtidigt som två tidsinställda små under.
Hade planerat in picknick på dagen, men vi glömde bort både vinet och filten.. så vi drog in på området istället! Lagom taggade till den bästa dagen.. vi kollade Yelawolf, bra drag på den måste jag säga! Hade inte räknat med det! Sedan hade vi tänkt stå längst fram på A$AP Rocky, men det kunde vi typ glömma. För det var sjukt mycket folk! Vi lyckades ta oss in till mitten.. och där var det packat. Vi stod och hoppade/rockade som svettiga små packade sillar.. bäst var ju såklart när Hands On The Wheel kom på! Ohh vilket drag! Sen kan jag lova att vi hade den låten på hjärnan resten av kvällen/natten/morgonen. Hihi. Han är söt, SWAG SWAG SWAG! Goldie var oxå bra såklart! Men har ju i ärlighetens namn inte lyssnat så mycket på den pojken.. typ bara tre låtar. Men lär nog bli mer nu. Sedan spred sig ryktet att Frank Ocean hade ställt in.... helt fruktansvärt verkligen. Han som jag hade sett fram emot mest av allt. En sådan talang.. och så går han och blir sjuk! En av mina absoluta favoriter just nu.
Förjävligt.
Men vi bet ihop och gick och kollade på Common, som oxå var superbra, han spelade Beyoncés låt We like to party. Såklart var jag fångad!! Mycket bra.
Sedan blev det The Royal Concept, inte my kind of party though.
Och eftersom att Frank Ocean ställde in spelade Looptroop som stand in.... alltså, ja visst dem var bra. Men det går ju inte riktigt att jämföra med Frankieboy.
Sedan gick vi till baren lite och tog en öl... men så började Kraftwerk spela.. så Eva gick ner, och jag blev kvar med Rigo. Det var typ den kvällen.
Tappade bort varandra och kunde inte ringa eftersom att det inte fanns täckning överhuvudtaget. Så jag gick själv och kollade på OFWGKTA. Lite tyngre Hiphop. Men såg typ inget och var mest omringad av folk som stod och rökte på.. så jag blev inte så långrandig. Sedan var festivalen slut och jag gick ut från Området. Fick ett sms av Eva så vi catchade up! Äntligen, trodde typ aldrig vi skulle hitta varandra. Så vi tog taxi till Världskultur.. men det var fullt och sjukt lång kö så vi gick till Park Lane istället. Inte så bra drag först, men vi styrde upp det!! Dock fick vi höra att A$AP Rocky hade varit på Världskultur och festat loss... då kändes liksom våran kväll inte riktigt lika FAB längre t y v ä r r .
Vi avslutade kvällen med Gin & Tonic, efterfest på trottoaren och käk på McDonalds. Sedan åkte vi spårvagnen hem i morgonsolen och pratade gamla spöken.. Blev inte så många timmars sömn... på söndagen packade jag mina väskor och lämnade fina Eva, Way Out West och mitt älskade Göteborg. :(
Men för att summera det hela hade jag några helt sjukt bra dagar!! Längtar redan till nästa år!

No comments:

Post a Comment

............