SIDOR

Sunday, December 30, 2012

A list of 2012

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Jag gjorde något jag aldrig trodde jag skulle våga göra.. jag flyttade helt själv till en ny stad där jag inte kände någon. Och jag har aldrig mått så bra! Bästa året på mycket länge. Och jag visste det redan från början. Jag gjorde även min första tatuering. Haha och annat kul.. Även jobbat på Burger King och sagt upp mig.

Höll du några av dina nyårslöften? JA! Typ alla.

Vilka länder besökte du? Inte ett enda förutom mitt egna.

Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013? Japp, jag känner att jag är på helt rätt väg.. vill utvecklas ännu mer och jag vill resa! Jag vill måla mer. Jag vill följa mitt hjärta och göra det som känns rätt och inget annat.

Vilket datum kommer du alltid att minnas? Åh dagen jag flyttade till Gbg, dagen jag träffade Eva, en kväll i juni, dagen jag tatuerade mig, plus många andra små eller stora händelser som inträffat mig och gjort ett avtryck.

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Jag har förändrats så himla mycket.. till det bättre om du frågar mig!!

Vilket var ditt största misstag? Har inte gjort ett enda misstag vad jag kan minnas... haha men så är inte mitt minne det bästa heller. Ok. Ett litet misstag kan väl ha skett under augusti.. haha.

Vilket var ditt bästa inköp? Haha jag måste väl säga DUAC.

Vad spenderade du mest pengar på? Boende, mat, utbildning.

Vad gjorde dig riktigt glad? Min egna styrka.

Har du haft några cravings under året? MUSIK. Instagram, bada badkar, smycken, att vara kreativ.

Har du varit sjuk eller skadat dig? Näe det vill jag inte påstå att jag har varit heller. Frisk som en nötkärna.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011? ÅH jag måste säga Estelle som jag såg LIVE i Göteborg med Miccan! Annars är det väl Frank Ocean och självklart Kendrick Lamar som jag kommer se LIVE nästa år i Göteborg.

Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år? Mycket mycket BÄTTRE!

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Hmm det skulle väl vara att måla eller att träna då..

Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Näe inte vad jag kan komma på.. eller jo detta ständiga letande och stressande och VELANDE. Och föresten, att oroa sig över saker.

Hur var din julafton? Den var mysig, lite annorlunda eftersom att vi var hos min syster istället för hos min faster... men tror och hoppas att allting ORDNAR sig till det bästa! <3 

Blev du kär? Hmm.. kär kan jag inte påstå att jag gått och blivit.. näe. På rosa moln dock. (!)

Vilka artister såg du LIVE? Estelle, De La Soul, Common, A$ap Rocky, OFWGKTA,  Summer Camp, Niki and The Dove, Lune, Feed Me, Kindness, Madeon, Bon Iver, Best Coast, Yelawolf, The Royal Concept m.m.

Vilket program har varit det bästa på tv? Seriöst.. ja kan inte komma på ett enda.

Hatar du någon som du inte hatade förut? Nej, verkligen inte. Jag lägger inte ner energi på att hata.

Vilken var den bästa boken du läst under året? Åh det vet jag. Har två favoriter. Kraften och Önskan.

Vilken var din största musikaliska upptäckt? KENDRICK LAMAR!! No competition.. sorry Frank Ocean.

Önskade du dig något som du fick? YES! SJÄLVKLART! MASSA!

Önskade du dig något som du inte fick? Det kommer!!

Vilken var årets bästa film? Uhhh... svår. Men iof så såg jag Lyckan, Kärleken och meningen med livet häromdagen.. den är ju från 2010. Men det var en film i min smak.

Bästa musikvideo? På något sätt måste jag nog säga Losing You med Solange.. det är den första jag kan komma att tänka på iaf.

Bästa musik-albumet? Inget svårt svar... Good Kid, m.A.A.d city. Med Kendrick Lamar.

Vad gjorde du på din födelsedag? Minns inte.

Vilka var de bästa människorna som du träffade? Har träffat SÅ många härliga nya vänner!!!

Hur skulle du beskriva din klädstil? Hmm.. jag har inte varit så intresserad av kläder i år... Kängor, jeans och tröja och massa smycken. Det är väl typ så jag sett ut mest.

Stilikoner: Rihanna, Sincerely Jules, Kanye West ?

Vad fick dig att må bra? MUSIK!! Att vara kreativ. Att träna, men det lade jag ner... och nu har jag inte tränat sen i våras... Vänner, familj, bra och positiva tankar.

Vilken kändis var du mest sugen på? Puhh.. ??

Vem saknade du? Åhh.. en del vänner!

Vilken var din bästa månad? Måste ha varit Juni. Eller egentligen april-juni.

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Hmm förmodligen. Men jag är nöjd som fan.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Tror det kommer bli någon  eller flera långresor.. det känns så. Jag kommer förhoppningsvis bli mognare och utveckla mig själv till en ännu bättre människa och älska mig själv ännu mer. Vill ha fler tatueringar.. Vill komma vidare i min karriär och släppa mina hämningar.

No comments:

Post a Comment

............