SIDOR

Sunday, December 23, 2012

High is coming down

Ibland blir man mer förvirrad än vanligt.. men det hör väl livet till så att säga.

(Kärlekskranka människor varnas, texten kan upplevas som stötande.)
 
Jag har så mycket tankar som snurrar i mitt huvud.. det är som att hjärtat och hjärnan har någon slags fight utom min egen kontroll. Jag mest bara lutar mig tillbaka och "ser på".
Hjärtat alltså... herregud vilken jävla sucker for love, det ser så mycket trams i luften som kanske inte ens finns där. Läser in och tolkar för sitt eget bästa. Always the fucking rosecolored glasses on. Jävla pundarhjärta. Medans hjärnan får vara den där goda vännen som tar ner hjärtat från molnen ibland.. kärlek är fan trams. En jävla lek. Ett spel för hjärnan. Så nu har jag det sagt också.
 
Är det meningen att man ska gå och bli hög.. det är ju exakt det man blir. Kärlek existerar inte.. "kärlek" är bara en drog som alla andra droger. Man tar sig en tugga, man blir glad, man blir hög. Man blir lugn och tillfreds. Drogerna går ur kroppen och man känner sig matt. Man vill ha mer.
Man får lite till... Man blir ännu mer hög. Man vill ha ännu mer... Men så får man inget... och vad händer då? Jo man blir ledsen och deprimerad och nere.
Det har inte med någon annan person att göra. Det är bara så att en viss person har råkat hitta de där rätta knapparna. De där knapparna som utlöser endorfiner.. kroppens egentillverkade heroin.
Och så tror man att man är kär och inte kan leva utan den där andra människan... människan som råkat hitta heroinsprutan. Och vad är grejen tänker ni då?
Jo tanken är ju att vi ska bli till oss och råka få ungar mitt i dimman... för att vi ska fortplanta oss såklart.

Sorry men jag har knäckt gåtan om kärlek.
LOVE IS DEAD. The end is near.
 
Men ska jag vara ärlig så var det ju hjärnan som skrev det där utan hjärtat. Allt för att bearbeta mina tankar lite till. Ja det är sant.. jag VET ALLT. Jag är inte så dum som jag ser ut, jag tänker ganska mycket.

Och jävlar vad bitter hon måste vara tänker ni sen.. haha ja kanske lite. Men så var det ju också min hjärnas definition på kärlek.. har ni kärlekskranka människor tur kanske ni kan få läsa vad mitt hjärta har att säga om saken. Kanske när jag är hög. Vem vet... det känns som att det vore ett lämpligt tillfälle.

Personer som mot all förmodan råkat läsa det här och har en annan uppfattning av kärlek/förälskelse kan gärna skriva sin åsikt i en kommentar nedanför.

XOXO// Linn

No comments:

Post a Comment

............