SIDOR

Monday, September 23, 2013

Behind these rosecolored glasses

Dom som följt den här bloggen ett tag kanske har något svagt minne av ett inlägg om kärlek jag skrev för cirka 9 månader sedan.. det var ett ganska bittert inlägg om vad min hjärna har att säga om det vi kallar KÄRLEK.. ni kan läsa det HÄR.
Jag lovade också att posta ett inlägg om vad mitt hjärta hade att säga om saken.. men av någon anledning uteblev det inlägget tills nu.. Så här kommer det!


Okej... nu ska jag vara sådär löjligt kärleksliberal. Jag lovar, det tar emot... att erkänna.
..att den bästa känslan jag vet är när man är sådär larvigt förälskad och vet att målet för ens kärlekspsykos gillar en tillbaka.. Liksom bara så. B A M! Man blir liksom inte lyckligare än så. Men tack vare tidigare erfarenheter av den rosa dimman är det inte helt lätt ibland. Man får negativa tankar till en som vill förstöra alltihop som ett brev på posten.. MEN jag är inte samma person nu. Jag väljer vem jag vill vara. Jag bestämmer mina tankar. F*CK allting annat. Jag ska städa upp i hjärtat, damma av, vädra ur och reparera det som blivit naggat i kanterna, polera upp ytan och kasta ut allting som inte skriker I'M A QUEEN! För i mina drömmar finns det perfekt kärlek och som ni vet, allting man kan föreställa sig finns till vårt förfogande om vi vill och vågar tro att vi kan få det.

Jag tror faktiskt allting händer av en anledning här i livet och att vi har vår resa.. en resa där vi ska lära oss alla de saker vi var menade att lära oss. Jag tror att det finns en person där ute som är helt perfekt för mig, en soulmate. Och jag kommer veta att det är rätt när ja träffar denna person. Däremot tror jag inte nödvändigtvis att man trots att man är soulmates håller ihop hela livet ut.. jag tror att man kan ha flera soulmates under en livstid. Allting har sin tid. Alla relationer vi har, har vi för att lära oss någonting av det. Men såklart det är ju bara ödet som kan utvisa vad vi ska lära oss på vår resa genom livet!

Japp, så är det med det. Det är såhär jag tänker för det mesta..
I'm a believer.

HIT ME WITH YOUR LOVE!

No comments:

Post a Comment

............