SIDOR

Tuesday, January 22, 2013

Materialismens fall

Jag vet inte om det är bra eller dåligt.. men jag känner mig förändrad.. eller så är jag bara inne i en period av något slag.. för några år sedan var saker typ det bästa jag visste. Jag ville ha väskor och kläder, skor, saker.. och smycken. Just nu känns shopping mest som något nödvändigt ont. Jag älskar däremot att slänga saker och rensa ur.. det ger mer energi och känns som något nödvändigt. Ett behov av något slag.
Jag vill inte ha så mycket saker omkring mig längre.. jag behöver luft och utrymme.
Förut samlade jag på ALLT, jag samlade på stenar, kläder, smycken, väskor, skor, sjalar.. ja typ allt man kan samla på.
Men nu vill jag helst bara göra mig av med det mesta.. saker har fått så mycket mindre värde i mina ögon på senaste tiden.. jag vill ha lättare packning.
Undrar just om det är något som är ihållande eller har bara vintern gjort sitt till med mörker och brist på inspiration... ? Eller har man gått och blivit vuxen?
Eller har det kanske med den nya tidsåldern att göra.. ? Många frågor, få svar.
Och min drivkraft har varit att jag vill bli rik... men nu undrar jag bara vad jag ska med alla pengar till... jag har tappat drivet lite! Men okej, jag vill fortfarande bli rik. För jag vill vara fri, och jag vill kunna göra exakt det jag vill, och kunna resa och uppleva nya platser och människor. HITTA MOTIVATIONEN!
 



 
Cleaning out my closet.

No comments:

Post a Comment

............