SIDOR

Monday, February 25, 2013

Studio 1969


















 
 
Lite bilder från en väldigt kul och inspirerande dag! Jag blev tillfrågad att vara hårmodell för Studio Hair Art. Så vi drog ner till hårfrisören, fotografen och grundaren till Hårproduktsmärket Amae Haircare, Johan Bergelin i Malmö och intog hans Studio 1969. Jag blev helt faschinerad av hans studio.. det låg i en gammal bilverkstad. Väldigt industriellt.. och såå inspirerande. Jag trivs verkligen i sånna fria miljöer.. inget är perfekt. Bara galet kreativt och härligt. Så bara det var en upplevelse, sedan blev jag fixad i håret av duktiga Jossan som fönade mitt hår i typ 40 min.. lyxbehandling! Aldrig haft så välfönat hår tidigare! Hårfrisyr nummer två blev mitt absoluta drömhår! Nämligen så stort krulligt hår som möjligt. Har aldrig varit så nöjd med håret som då... ville nästan gråta bara för att jag inte kan ha frisyren jämt. Haha! Sedan blev jag mejkad av ett riktigt proffs till Make Up Artist.. nämligen ingen mindre än Max Söderberg. Även där blev jag oerhört inspirerad av hans sätt att jobba, han kändes mer som en konstnär än som en make up artist. Jag är ju själv utbildad make up artist, men jag har aldrig kännt mig riktigt bekväm med yrket.. tycker inte själv jag är tillräckligt duktig och framför allt att jag är för långsam och petig. Men jag fick nytt hopp när jag insåg att till och med han var ganska långsam och petig, och det fick mig att inse att man måste ju inte jobba som alla andra. Om man kör sitt race kan man bli framgångsrik som fan iaf! Som sagt så kändes han mer som en konstnär.. Vilket iaf är något jag verkligen uppskattar.
Japp.. sedan blev vi modeller fotade av Johan i hans studio!
Hade en riktigt givande och kul dag. Skulle inte tveka på att göra om det!

 

No comments:

Post a Comment

............