SIDOR

Wednesday, April 24, 2013

Miami Nicki Minaj Crazy Wedding Makeup

 
Neon Wedding

 
 
Testsminkning.

 
Färdiga Makeupen på superlovely EVA!
 
Yes.. något annat jag också glömt lägga upp är min sminkning från Bröllops-lektionen vi hade på IMC.
Vi skulle tänka ut ett tema och en plats för bröllopet. Självklart ville jag inte göra något "normalt" utan jag hittade en bild på ett übervackert strass halsband i klassisk stil, men istället för vanliga Swarowski-kristaller var det neonfärgade stenar.
Kände direkt att jag då ville bygga mitt Bröllops-tema på det halsbandet. Till min förvåning hittade jag ett par örhängen på H&M som såg ut att vara ur samma kollektion som halsbandet nästan!
 
Bröllops-sminkningen fick inspireras av Nicki Minaj. Medans klänningen skulle vara en ganska klassisk och enkel klänning, även frisyren skulle vara stram och klassisk. Jag älskar balansen mellan att vara lite galen och ändå "styra" upp det med det klassiska. För att det inte ska bli total craziness liksom.. ;)
 
TYVÄRR försvann ALLA mina fina bilder på Eva som jag tog med frisyren och örhängena och allt.. så har ingen bild på det klara resultatet.. endast makeupen. Men jag gjorde ju en testversion på mig själv dagen innan.. och även ett kollage. Så man kan nog ändå få en känsla för hur det skulle se ut hoppas jag! :)
 
Halsbandet som alltihop inspirerades av finns med på kollaget längst upp!
 

No comments:

Post a Comment

............