SIDOR

Saturday, November 29, 2014

Meningen med ditt liv.

Och jag sa till mig själv... Du är krossad och trasig, och kanske blir du aldrig mer lycklig eller hel igen. Och då är det bara så. Men du kan göra något. Du måste göra något, du måste dela med dig av din svärta och dina sotiga tankar, dina tårar och dina sår. Du har förmågan att skapa. Att omvända all din smärta i ord och bilder. Det är din gåva. Du har inget annat val. Du ska skapa något. Skapa något vackert. Så länge du skapar är det okej, då gör du något av värde. Dela med dig utav allt du har inom dig, du har så mycket att ge. Det är meningen med ditt liv. Du ska leva det fullt ut. Du ska sprida din själ över himlavalvet, utöver hela universum. Du ska leva kvar. Du ska glittra som den diamant du är. "Jag har ett mål, att leva för det vackra." Jag lever från och med nu för det vackra.

Mina ord till mig själv, när jag hittade mig själv i tusen delar på köksgolvet.

// SOULELL


No comments:

Post a Comment

............