SIDOR

Friday, March 20, 2015

My messy mind

Jag har upptäckt att slänga saker, är bland det bästa som finns.. eller okej, nu överdrev jag.
Men sanningen är att jag älskar att rensa bland saker. Jag älskar att sortera ut vad som har haft sin plats i mitt liv och nu längre inte ger mig något. Att ta mig modet att slänga saker som inte längre ger mig något mer än ångest. För det är vad gamla saker har en tendens att ge mig.. gamla minnen som väcks sammankopplar jag ofta med ångest. För när jag ser gamla saker ger de mig så mycket känslor.. och oftast gillar jag inte känslorna dem ger mig. Kanske för att jag då var en annan människa som jag inte längre är. Eller helt enkelt för att alla saker vibrerar på en energi och saker med låg energi som jag inte älskar lyckas suga ut och dränera min egen. 

Förr samlade jag på det mesta och sparade på allt, sen hände något som gjorde att jag ändrade åsikt totalt. När jag har en ledig dag och planerat att göra saker fastnar jag ofta med att börja rensa i lådor och i garderoben. Byråer är förresten värdelösa, lådor överhuvudtaget. Det ända man samlar på sig där är saker man inte egentligen behöver men som man inte förmår sig göra sig av med eftersom man någon gång kanske kommer behöva dem. Sanningen är, att du kommer aldrig använda dem.. har du inte gjort det dem senaste tre åren är oddsen inte särskilt höga att du någonsin kommer behöva dem. 

Jag mår bra av enkelhet, jag mår bra av att inte ha många saker omkring mig, för många saker stressar mig. Jag vill helst att det ska vara ljuust och vitt och inte för mycket färger. Jag mår inte bra av att leva i en miljö som stimulerar mitt sinne för mycket. Jag vill ha det enkelt, rent och luftigt. Med tillräckligt stor plats för min kreativa hjärna som redan är överfull av intryck, tankar, projekt och känslor.

No comments:

Post a Comment

............