SIDOR

Monday, April 27, 2015

24 november 2014

...vissa dagar känns det okej att vara krossad. Andra dagar känns det exakt så, att jag är krossad. Jag bryter ihop, vill ge upp på allt. Det känns hopplöst, vad finns det mer i livet? Finns det ens något? Allt verkar vilja gå emot mig, inte ska det vara lätt. Det känns som att jag bara överlever, jag undrar om det finns något krut kvar i mig att fortsätta.. att orka kämpa och att stå upp för mig själv och för mina drömmar. Jag önskar att någon kunde stå tätt bakom mig och stödja mig, någon som hjälper till att bära mig när jag inte orkar bära min egen tyngd. För i stunder som dessa känns de där 53 kilona så mycket tyngre. Som att de har multiplicerats med tio, och med 530 kilo på sina axlar känner man sig inte längre så stark.


Men om man klarar sig ur det, om man klarar av att bära sig själv genom det tunga. Vem vet, kanske blir min kropp så pass stark att de där 53 kilona känns som 20 kilo sen. När stormen har lagt sig, och när solen glimtar fram och når mitt hjärta. 

soulell

No comments:

Post a Comment

............