SIDOR

Thursday, April 27, 2017

En onsdagskväll i maj

Vi kom ut från gymmet i Majorna. Klockan var mycket. Så typiskt oss att ramla ut från gymmet lite halvt svettiga och härliga efter midnatt en onsdagskväll i maj.
Staden var lugn och ljummen, himlen var fortfarande ljus. Vi gick längs gatorna.
Vi skrattade och sprang efter varandra som om vi vore barn på nytt. Fria och lyckliga. Du kom ifatt mig, tog tag i mig. Vi skrattade, sen kysste du mig. Fjärilarna från maggropen flög upp till huvudet och gjorde mig yr. Jag tappade fotfästet och ramlade omkull mitt på gatan i din famn. Vi skrattade och jag älskade varje sekund. Du drog upp mig från gatan. Vagnen kom och vi sprang det snabbaste för att inte missa den. Vi hoppade på den och kom fram till Järntorget och du lyckades övertala mig att följa med dig till din favoritbar. Ja tror bara det är du som skulle kunna övertala mig till att gå in på en bar svettig i mysbyxor. Vi levde.

No comments:

Post a Comment

............