SIDOR

Thursday, May 4, 2017

När jag kom hem kände jag det så starkt, Jag älskade honom...

Jag gillade honom så mycket, ville bara vara hans. Men han hade sagt orden. Han var inte redo, han trodde inte jag var the one. Jag var ledsen.. men insåg att det var bättre att vi kapade vårt band så att vi kunde gå vidare.
Vi stod på Valand i vårkvällen. Kvällssolen spred sitt ljus mellan byggnaderna och husen och kastade långa skuggor. Ljuset lyste magiskt mellan de nyutslagna bladen på träden. Han skulle kyssa mig en sista gång.. jag ville inte släppa taget om hans läppar. Slutet var nära. Han kom på att han kunde ta bussen från heden istället. Vi gjorde sällskap dit och jag fick chansen att säga hej då och kyssa honom ännu en gång. Det var så vackert och jobbigt på samma gång. Vi stod på grusvägen, jag med min cykel och han med sin ryggsäck. Han kysste mig, länge, och jag kände hur tårarna ville tränga fram bakom mina ögonlock. Mina knän blev svaga och mitt huvud snurrade.
Vi sa hej då.

Jag cyklade hem på grusvägen genom allén, klockan hade blivit mycket och mörkret började sakta lägga sig. I öronen spelades ”Am in love with U” med Sarkodie och Efya. Tårarna rann ner för mina kinder medans jag trampade hemåt i vårkvällen. När jag kom hem kände jag det så starkt, Jag älskade honom....

No comments:

Post a Comment

............